Digitala reklamplatser
Våra webblösningar innehåller alltid synlighet på alla kanaler: desktop, surfplatta och mobil. Ta kontakt med våra försäljare, så skräddarsyr vi ett annonspaket!
Mervärdesskatt tillkommer på annonspriserna.
Våra webblösningar innehåller alltid synlighet på alla kanaler: desktop, surfplatta och mobil. Ta kontakt med våra försäljare, så skräddarsyr vi ett annonspaket!
Mervärdesskatt tillkommer på annonspriserna.
Desktop 980×400 px
Mobil 300×300 px
Max 200 kt (desktop) / 100 kt (mobil)
20€ CPM
Desktop 300×600 px
Mobil 300×600 px
Max 200 kt (desktop) / 100 kt (mobil)
15€ CPM
Desktop 980×120 px
Mobil 320×50 px
Max 200 kt (desktop) / 100 kt (mobil)
15€ CPM
Desktop 300×250 px
Mobil 300×250 px
Max 200 kt (desktop) / 100 kt (mobil)
10€ CPM
Desktop 468×400 px
Mobil 300×300 px
Max 200 kt (desktop) / 100 kt (mobil)
10€ CPM
Desktop 500×500 px
Mobil 320×480 px
25€ CPM
768×960 px
850 € + moms / vecka
540 € + moms / 3 dagar
300 € + moms / dag
768×960 px
780 € + moms / vecka
468 € + moms / 3 dagar
264 € + moms / dag
CPM (Cost Per Mille) berättar vad du betalar per tusen visningar. Alternativet till CPM-prissättningen är CPC (Cost Per Click), som anger kostnad per klick för annonsen.
I samband med annonsering anger CPM-talet vad du som annonsör betalar för tusen visningar av din annons. Annonsering som prissätts med CPM är ett bra sätt att nå ut till en stor målgrupp för en relativt liten summa.
Exempel
CPM-priset för en Paradannons på ÅU:s webbsida är 20 euro. Budgeten för en Paradannons med 50 000 visningar (ca 1/3 av alla visningar i veckan) är 1000 euro.
Visningar: 50 000
Paradannonsens kampanjbudget: 1000 €
à 1000 € / 50 000 x 1000 = 20 €
Priset för tusen visningar, dvs. CPM-priset, är 20 euro.