Digitala reklamplatser

Våra webblösningar innehåller alltid synlighet på alla kanaler: desktop, surfplatta och mobil. Ta kontakt med våra försäljare, så skräddarsyr vi ett annonspaket!

Mervärdesskatt tillkommer på annonspriserna.

Parad

Desktop 980 x 400 px
Mobil 300 x 300 px

Max 200 kt (desktop) / 100 kt (mobil)
20€ CPM

Panorama

Desktop 980×120 px
Mobil 320×50 px

Max 200 kt (desktop) / 100 kt (mobil)
14€ CPM

Box

Desktop 300×250 px
Mobil 300×250 px

Max 200 kt (desktop) / 100 kt (mobil)
10€ CPM

Halv-sida

Desktop 300×600 px
Mobil 300×300 px

Max 200 kt (desktop) / 100 kt (mobil)
10€ CPM

Jättebox

Desktop 468×400 px
Mobil 300×300 px

Max 200 kt (desktop) / 100 kt (mobil)
10€ CPM

Stortavla

Desktop 160×600 px
Mobil 300×300 px

Max 200 kt (desktop) / 100 kt (mobil)
8€ CPM

Interstitial

Desktop 500×500 px
Mobil 320 x 480 px
25€ CPM

E-tidning, pärm

768 x 960 px
Fråga pris!

E-tidning, helsida

768 x 960 px
Fråga pris!

Alla våra digitala annonsplatser

Annonsör – vet vad du betalar för

CPM (Cost Per Mille) berättar vad du betalar per tusen visningar. Alternativet till CPM-prissättningen är CPC (Cost Per Click), som anger kostnad per klick för annonsen.

I samband med annonsering anger CPM-talet vad du som annonsör betalar för tusen visningar av din annons. Annonsering som prissätts med CPM är ett bra sätt att nå ut till en stor målgrupp för en relativt liten summa.

Exempel

CPM-priset för en Paradannons på ÅU:s webbsida är 20 euro. Budgeten för en Paradannons med 50 000 visningar (ca 1/3 av alla visningar i veckan) är 1000 euro.

Visningar: 50 000

Paradannonsens kampanjbudget: 1000 €

à 1000 € / 50 000 x 1000 = 20 €

Priset för tusen visningar, dvs. CPM-priset, är 20 euro.